Wydaje się, że własny sklep internetowy to szansa na naprawdę intratny biznes. Czasem tak faktycznie jest, co potwierdzają sukcesy wielu start-upów, częściej jednak mamy do czynienia z totalną klapą bądź walką o przetrwanie. Dlaczego tak się dzieje? Czy można temu zaradzić? Jeśli nie sklep online, to co? Może połączenie systemu wFirma.pl z Allegro w celu automatyzacji sprzedaży jest tu najlepszym rozwiązaniem?
Co nas czeka?
Prowadzenie sklepu internetowego to ciężki kawał chleba - jeśli ma dobrze działać powinniśmy całkowicie się zaangażować w ten projekt, troszcząc się o każdy obszar elektronicznej działalności. Nie możemy odpuszczać, dając sobie dzień wolny, co ma szczególnie znaczenie dla początkujących, którzy walczą o to, by nowina o naszych produktach dotarła do jak najszerszej grupy konsumentów. Codziennie więc (także w weekendy, w końcu to nie praca na etat) będziemy musieli wykonywać wiele czynności dotyczących zamówień, odpowiadając na pytania klientów, starając się im doradzić i pomóc. Zaniedbania w tym obszarze mogą negatywnie odbić się na liczbie zakupów i zadowoleniu nabywców.
Nim otworzymy sklep online
Pójście “na żywioł” czasem się opłaca, ale nie w tym wypadku, dlatego też jeszcze przed rozpoczęciem działalności w internecie powinniśmy wszystko dokładnie przemyśleć. Nie łudźmy się, że to klienci przyjdą do nas, to my musimy wyjść do nich. Żeby zdobyć ich zaufanie i zainteresowanie, musimy dokładnie zbadać rynek, opracowując kwestie związane z używaną technologią, a także zweryfikować działalność sklepu pod względem logistycznym. To wszystko jednak ma sens tylko wtedy, gdy zapewnimy sobie dopływ środków finansowych. Będą one nie tylko potrzebne na samym początku, gdy budujemy swoje miejsce w sieci - czyli stronę internetową i zakupujemy towar, ale też przez najbliższych kilka miesięcy. Niestety, początki to bardziej dokładanie do interesu.
Promocja za wszelką cenę
Banalne, oklepane stwierdzenie “reklama dźwignią handlu” jest w pełni prawdziwe i dotyczy również sprzedaży w internecie. Niektórzy mogą się łudzić, że wystarczy po prostu stworzyć stronę internetową, a wszystko jakoś się ułoży, bo przecież w internecie jest tak wielu klientów… To oczywiście życzeniowe myślenie, niemające żadnego odwzorowania w rzeczywistości. Zamówienia nie pojawią się samoczynnie, bo klienci, nawet gdyby chcieli, nie mają szans nas znaleźć. Tylko reklama może nam pomóc zaistnieć w świadomości klientów, ale ona niestety kosztuje i dotyczy to zarówno pozycjonowania organicznego, kampanii AdWords, jak i innych działań, na przykład promowania swoich produktów w porównywarkach cenowych. Możemy spróbować tam docierać do konsumentów, ale nie zapominajmy, że jak chcemy być zauważeni, nasze ceny będą musiały być naprawdę niskie. A przecież rywalizujemy w tym obszarze nie tylko z takimi małymi sklepami jak nasz, ale i znanymi markami, które mogą sobie pozwolić na duże upusty, bez uszczerbku dla budżetu.
Minęło kilka miesięcy - jak sobie radzimy?
Mimo tych słów prawdy, tego wyłożenia realiów, zdecydowaliśmy się jednak spróbować. I jeśli nam się udało, to nie pozostaje nic innego jak pogratulować, gdyż poradzić sobie na takim rynku, powoli wychodząc na prostą (zaczynając zarabiać), to wielki sukces. Być może jednak jesteśmy w tej drugiej, obszerniejszej grupie, która po kilku miesiącach internetowo-handlowych bojów skapitulowała. Nie ma się czego wstydzić, ważne są próby i to, że mamy dalej chęci do podejmowania kolejnych inicjatyw.
Jak faktycznie mamy ten zapał, powinniśmy spróbować skorzystać z automatyzacji sprzedaży, jaką oferuje Allegro razem z wFirma.pl. To nie tylko ogromna szansa na zaistnienie na rynku online, ale również profesjonalna obsługa klienta. Co najważniejsze, to jest naprawdę realne bez tworzenia, a później utrzymywania kosztownego sklepu internetowego. Mimo tego, mamy prawdziwą szansę, by w krótkim czasie wyróżnić się spośród tysięcy sprzedających, oferując towar w niższych cenach dla wszystkich klientów.
Allegro i wFirma.pl łączą siły - co możemy z tego mieć?
Połączenie tych dwóch znanych i cenionych marek, Allegro - króla e-commerce oraz wFirma.pl, intuicyjnego narzędzia do księgowości i fakturowania online, zapewnia wszystko, co potrzebne, by z powodzeniem prowadzić swój biznes online. Tutaj sprzedaż, magazyn i księgowość mamy w jednym miejscu, dzięki czemu oszczędzamy czas i pieniądze. Wszystko odbywa się automatycznie, mamy więc pełną kontrolę nad aktualizacją stanów magazynowych towarów sprzedanych na Allegro. Nie ma również problemu, by w pełni efektywnie zarządzać aukcjami, wykorzystując do tego celu szablony aukcji i masowe wystawianie aukcji. Przyśpiesza to sprzedaż, zwiększając szansę, że to właśnie nasz produkt dotrze do konsumentów. Mamy możliwość sprzedawać na Allegro bezpośrednio z wFirma.pl, wybierając pakiet skrojony na miarę naszych możliwości: Mini, Standard, Big, Extra. Zapraszamy pod adres, by dowiedzieć się więcej: https://wfirma.pl/sprzedawaj-na-allegro.
Jak widać, integracja systemu wFirma.pl z Allegro to perfekcyjne narzędzie dla każdej firmy działającej online, gdyż zapewnione są między innymi takie funkcjonalności jak pełna automatyzacja sprzedaży z wystawianiem faktur na Allegro, synchronizacja z magazynem oraz automatycznymi powiadomienia o pobranych zamówieniach. Mamy więc do wyboru dwa rozwiązania. Z jednej strony to, co niepewne i drogie w utrzymaniu - sklep internetowy, z drugiej - znacznie bezpieczniejszą, tańszą i pewniejszą opcję, czyli automatyzację sprzedaży na Allegro. Co wybierzemy?