Wizerunek sklepu internetowego wizytówką marki

Niejednokrotnie można spotkać się ze stwierdzeniem, że to jakość buduje dobry wizerunek sklepu internetowego. Klienci poznają się na jakości produktów bądź usług więc skoro dokonali zakupu i byli zadowoleni to chętnie powrócą. Z pewnością jest w tym jakaś część prawdy, ale jak mają wrócić skoro nigdy nie trafią, chyba, że przez zupełny przypadek?

Jakość produktu bądź usługi jest rzeczywiście niezwykle ważna, ale potencjalni klienci nie usłyszą o niej, jeśli nie będzie szła ona w parze z odpowiednim wizerunkiem marki. Wygląd zewnętrzny w przypadku e-commerce to po prostu strona sklepu, szablon, kolorystyka, odpowiedni układ i spójność. Jak jednak zadowolić klienta, skoro każdy ma inny gust? Jak zaplanować wygląd e-biznesu, żeby przyciągnąć uwagę i zdobyć stałych klientów?

Jak zadbać o wizerunek sklepu internetowego?

  1. Mniej znaczy więcej – nadmiar jest często źle postrzegany i jednocześnie trudny do wybaczenia
  2. Zbyt szeroko określony target jest błędem. Węższy zakres usług jest milej widziany i z pewnością skutecznie przyciągnie klientów
  3. Wygląd dostosowany do wymagań grupy docelowej – jeśli targetem są dzieci w wielu 0 – 5 lat doskonale sprawdzą się pastele i stonowane fotografie, chcąc dotrzeć do profesjonalnych 30-latków warto wybrać minimalizm i czarno-białe barwy
  4. Dobry grafik bądź godna zaufania agencja reklamowa mogą zdecydowanie poprawić wizerunek sklepu internetowego
  5. Komunikacja w mediach społecznościowych powinna być dostosowana do odbiorców, z którymi chcemy nawiązać współpracę. Określenie adresatów zdecydowanie korzystniej wpłynie na sam ton i charakter wypowiedzi
  6. Monitoring mediów zdecydowanie może przyczynić się do dobrego wizerunku sklepu internetowego. Odpowiednio dobrane frazy ułatwią dotarcie do informacji o biznesie zamieszczanych w sieci.

Wizerunek sklepu internetowego a pierwsze wrażenie

Chcąc założyć e-sklep przede wszystkim musimy w pierwszych etapach skupić się na wyglądzie strony, określeniu grupy docelowej i zadbaniu o komunikację z nią. Wizerunek sklepu internetowego jest niezwykle ważny w zdobywaniu stałych klientów. Witryna www stanowi swoistą wirtualną wizytówkę firmy. Pierwsze wrażenie odbiorców buduje się podczas ich pierwszej wizyty na stronie, dlatego warto o nią zadbać.

Katalog Stron Limey.pl