Czym jest brief kreatywny?
Brief kreatywny to podstawowy dokument na linii klient-agencja reklamowa, który ma na celu wyznaczenie kierunku i charakteru działań kreatywnych. Brief pisany jest przez klienta dla agencji marketingowej. Dokument ten to wskazówka dla agencji, która nakreśla oczekiwania klienta, dotyczące określonych działań.
Jak w poprawny sposób napisać brief kreatywny?
Przede wszystkim brief kreatywny powinien dokładnie określać oczekiwania, bowiem na przykład tworzenie kampanii wizerunkowej różni się od takiej, która ma powodować wzrost sprzedaży. Brief kreatywny ma na celu przekazanie idei, więc zarówno nadmiar jak i niedobór danych nie są wskazane.
Nie warto umieszczać w nim suchych danych, które nie wniosą nic w pracę teamu kreatywnego.
Szczególną uwagę należy zwrócić na opis konsumenta, do którego ma być kierowany przekaz. Jego odpowiednie poznanie pozwoli na umieszczenie w reklamie elementu, który przykuje uwagę i będzie odpowiadał na jego potrzeby.
Z czego powinien składać się brief kreatywny?
Dobry brief kreatywny powinien być dokładnie przemyślany i składać się z kilku istotnych elementów, do których zaliczamy:
- Cel
- Grupa docelowa
- Key message
- Wartość marki
- RTB
- USP
- Tone of Voice
- Oczekiwania wobec projektu
- Budżet
Przelicznik bruttoDArmowy KAtalog SEO
Czego unikać, pisząc brief kreatywny
Brief kreatywny nie powinien zawierać przytłaczającej ilości niepotrzebnych statystyk, które tylko przytłoczą najbardziej istotne informacje.
Nie może być również napisany zbyt skomplikowanym językiem - brief kreatywny powinien zrozumieć każdy, nawet osoba pracująca poza branżą marketingową.
Poświęcenie zbyt małej ilości czasu również odbije się na jakości przygotowywanego dokumentu.
Brief kreatywny to niezwykle ważny dokument, na podstawie którego agencja może przygotować strategię. Z tego względu warto poświęcić więcej czasu i zaangażowania, aby brief kreatywny spełnił swoje zadanie.
Zapraszamy do przeczytania - Jednolity plik kontrolny