Dobra nazwa firmy – jaką wybrać?

Dobra nazwa firmy jest równie ważną kwestią jak wysokiej jakości produkty czy usługi, ponieważ jest ona składową pierwszego wrażenie. Decyduje o dalszych kontaktach i relacjach klienta z marką. Ludzie słysząc bądź widząc nazwę firmy, wyrabiają sobie o niej wstępne opinie, które niejednokrotnie zapadają w pamięci na dłużej. Dlatego wybór odpowiedniego określenia jest niezwykle ważne.

Dobra nazwa firmy a proces jej powstawania

Wybór nazwy dla danej firmy jest procesem żmudnym i wymagającym sporego nakładu czasu. W tej kwestii nie warto jest się spieszyć, ponieważ decyzja ta może ważyć na dalszych losach przedsiębiorstwa. Dlatego najlepszej jest dobrze przemyśleć pracę i 5 kluczowych wariantów, które mogą pomóc w podjęciu decyzji.

Skojarzenie osobiste – wielu przedsiębiorców decyduje się na wykorzystanie swojego imienia i nazwiska w nazwie firmy. Jednak metoda ta jest skuteczna jedynie w przypadku osób, które są znane w społeczeństwie bądź danej branży.
Np.: Kancelaria Prawna Nowackiego, Stomatologia Kamil Kowalski.

Opisowa nazwa firmy – opisowa nazwa z góry definiuje branże, w której dany zakład działa. Firmy, w nazwie których widnieje uzupełnienie np.: Usługi Weselne od razu precyzuje z jakim zakresem usług mamy do czynienia, a klienci chętniej takie firmy wybierają ponieważ łatwiej jest im do nich dotrzeć.

Nawiązanie lokalne nazwa firmy może również nawiązywać do lokalizacji przedsiębiorstwa bądź obsługiwanych obszarów. Może to być nazwa ulicy, miasta czy osiedla.
Np.: Cukierenka Dolnobrzeska, Piekarnia Ścinawska.

Nazwa firmy z odniesieniem tematycznym – na rynku istnieje wiele firm, które pracują w tej same branży, oferują podobne produkty, czy usługi. Dlatego tak ważne jest, by nazwa firmy reprezentowała jej wizerunek. Jednak należy zastanowić się nad tym, jak dotrzeć do konkretnej grupy docelowej.
Np.: Nazwa Obiadki u Renatki reprezentuje zupełnie inny wizerunek niż Bar Aneta.

Nazwa firmy ma duży wpływ na sprzedaż oraz ilość klientów, którzy skorzystają z proponowanych usług bądź produktów. To ona buduje pierwsze wrażenie, dlatego musi być niezwykle przemyślana, ale również dopasowana do całości przedsiębiorstwa.